dinsdag 22 augustus 2017

en nog een bonus

Vandaag mijn 7e creatie, de 2e bonus.
Kennen jullie Jennifer Mcguire al? Ik volg haar al jaren op Youtube en zij maakt erg mooie creaties met oa stempelinktjes. Pas geleden was er ook weer eentje met ballonnetjes en een grote tekst stans. En ik heb ook zo'n materiaal combinatie in huis, dus mijn volgende kaart is hier dan een voorbeeld van.



Ik ben begonnen met het stencil van Dutch Doobadoo en met draaiende bewegingen en inktjes en een blendingtool heb ik steeds hetzelfde ballonnetje beinkt. Op het stencil heb ik rondom dat ballonnetje verwijderbare tape geplakt zodat in goed kon werken en niet de andere per ongeluk ook meenam. Dit daarna gedroogd met mijn heattool. 

Daarna heb ik met mijn 'Hoera' stans de tekst drie keer uitgestanst en op elkaar gelijmt. Dit met versamarkt beinkt en met zwarte embossingpoeder bestrooit en toen verhit en dit nog een keertje herhaalt voor een mooie dikke glans laag.

Op mijn ballonnen papiertje heb ik aan de achterkant de omtrek van de stans getekend (in spiegelbeeld) en dit uitgesneden. Dit velletje 5 mm kleiner gesneden dan mijn witte kaart.

Op een nieuwe (dubbelgevouwen) basis witte kaart heb ik ruim het patroon van de tekst afgetekend, hier dubbelzijdig tape opgeplakt en hier allemaal pailletjes op geplakt met een pincet.
Tot slot de vier kanten met foamtape opgehoogd de ballonnen kaart erop, de dikke tekst met lijm erop en klaar was de kaart.

Gebruikte materialen van Hip-hoi:
- DDBD Mask art Balloons 470.725.108
- distress inkt: seedless preserves, salty ocean, mowed lawn, wild honey en worn lipstick.
- blending tool

Uit eigen voorraad:
- wit cardstock van 10 x 14,5 en wit cardstock van 15 x 21 
- verwijderbare tape
- Hoera stans - Marianne Design COL1348
- versamark watermark/embossing inkt
- zwart embossingpoeder
- heattool
- Dubbelzijdig tape op een rol van Craft Emotions
- lijm, foamtape, potlood, pincet
- pailletjes blank met een glans er in.

Natuurlijk heb ik met veel plezier dit kaartje gemaakt, en hoop dat jullie hem ook weer leuk vinden. Kom ons eens bezoeken op hip-hoi. Of in de facebook groep.


Greetzzz Miriam





Geen opmerkingen:

Een reactie posten